KyoaniStrong

スポンサーリンク

#KyoaniStrong

京都アニメーションホームページ
京都アニメーションホームページへようこそ。アニメ作品情報、オリジナルグッズなどの情報満載です。スタッフコンテンツもお楽しみに!

「KyoaniStrong」とは、2020年7月18日に起こった、京都アニメーションの著名なスタジオを火災が覆い尽くした件を受け、ユーザーであるストーリーテラー達がオンラインなどを通じてサポートを表明する動きを指します。事件の後、Twitterの反応でこの合言葉「KyoaniStrong」が流行を呼び、3月13日の「日本のトレンド」1位となりました。

このKyaniStrong感とく未熟な行動を起こす事を防ぐ勇気や誠実な要求の背後にある受け入れの要求が裏付けられていました。それは、京アニを「夢見ている私達だけではなく、一人ひとりの背中を押す」ためのサポートであり、「多くのファンに見守られる通り、一人一人に夢がある社会である」という理念でもあります。一方で、KyoaniStrongは、2021年においてもサポートを継続するための活動家達の大きな陣営ができています。

KyoaniStrongは、京都アニメーションの2020年の火災を契機に、世界中から心からの応援や、存続の運命を変えるための助けを求めているデジタルサポートを今なお受け入れています。KyoaniStrongも、京アニが信じる内容を各々の個性を受け入れ、他者を尊重し差別をなくす心からの歩みとともに歩むことを望んでいることを示しています。

#KyoaniStrong is a hashtag that originated in response to the arson attack that occurred at Kyoto Animation’s Studio 1 building on July 18, 2019. The attack resulted in the deaths of 36 people and injuries to many others. The hashtag was used to express solidarity with Kyoto Animation, its employees, and the victims of the attack.

Kyoto Animation, also known as KyoAni, is a Japanese animation studio that has produced popular anime series such as “The Melancholy of Haruhi Suzumiya,” “K-On!,” and “Free!”. The studio is known for its high-quality animation, engaging storylines, and commitment to its employees.

In the wake of the arson attack, people from around the world used the #KyoaniStrong hashtag on social media platforms to express their support for the studio and its employees. The hashtag was also used to raise awareness about a crowdfunding campaign that was set up to support the victims and their families.

The attack was a tragic event that had a profound impact on the anime community and beyond. However, the outpouring of support in the aftermath of the attack demonstrated the strength and resilience of the community, and the determination to support one another in times of need.

コメント

タイトルとURLをコピーしました